Pillangó csoport
A montessori pedagógia gyakorlati alkalmazása
csoportról
A kisgyermeknevelők a kiemelt nevelési cél meghatározásakor azt a szemléletet tekintették elsődlegesnek, hogy a gyermekek belső motivációból származó saját tevékenységük során tanulnak. A felfedezés, a kipróbálás, majd a tevékenységek gyakorlása örömforrás a kisgyermek számára, így az ismétléshez az öröm újbóli átélése adja a motivációt.
Montessori alapelve: „minden gyermek számára biztosítani kell azokat a tárgyi és személyi feltételeket, amelyek legjobban segítik a képességeinek kibontakoztatását.”
A reformpedagógia ezen szintjén fontosnak tartják a gyermekek mozgásának, kíváncsiságának, manipulációs készségének kielégítését oly módon, hogy a gyermekek önállóak legyenek, hogy csökkenjen a felnőttől való függőségi viszonyuk.
A cél megvalósításához szükséges:
- biztonságos, tiltásoktól mentes környezet
- gyermekközpontú környezet
- eszközök, melyek állandó helyen, elérhető magasságban, esztétikusan vannak
elhelyezve - elhúzódásra, pihenésre alkalmas hely
A tevékenység közben a kisgyermeknevelő feladata:
- „Segíts nekem, hogy magam csinálhassam!”- bemutatás, megfigyelés,
segítségnyújtás, de csak akkor, amikor a gyermeknek arra szüksége van - kezdeményezés
- vezetés, útmutatás
A módszer alkalmazása lehetőséget nyújt ahhoz, hogy fejlődjön a gyermekek:
- önállósága
- finommotoros képessége
- megfigyelőképessége
- figyelme
- emlékezete
- beszédkészsége, bővül a szókincse
- gondolkodása
- térbeli tájékozódása
- szín- és formaérzékelése
A csoportban valamennyi eszközből csak egy darab áll rendelkezésre. Ezáltal a gyermek célirányossá teszi a tevékenységét, fejleszti a szociális magatartását is.ű
Didaktikai céljuk szerint az alábbi csoportokba tartozó eszközöket használják:
- gyakorlati élet eszközei (csavarok, anyák; öntögetők; kanalazás stb.)
- érzékelés eszközei (rózsaszín torony; barna lépcső; színes hengerek stb)
- anyanyelvi nevelés eszközei (rajzsablonok stb)
- matematikai nevelés eszközei (karton számok; számkártyák stb)
- kozmikus nevelés eszközei
Ha további információra van szükséged, hívj fel minket vagy látogass el hozzánk.
- Fókuszban: A montessori pedagógia gyakorlati alkalmazása
- Csoport létszám: 12 - 14 fő
Balogh Enikő
Pedagógus, Gyógypedagógus
Balogh Enikő vagyok, Tiszavasváriban élek. 2017-ben végeztem a Nyíregyházi Egyetemen kisgyermeknevelő szakon. Az itt megszerzett elméleti tudást a Tiszavasvári Bölcsődében eltöltött 180 órás összefüggő, komplex szakmai gyakorlat alatt mélyítettem el. Fontosnak tartottam, hogy a gyermeknevelés területén minél szélesebb szakmai tudással rendelkezzek, ezért 2017 szeptemberétől a Debreceni Egyetem gyógypedagógia szak, tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirány, levelező tagozatán folytattam tanulmányaimat, 2020 tavaszán gyógypedagógus diplomát szereztem.
A hospitálások és gyakorlatok során betekintést nyerhettem szegregált általános iskola alsó tagozatán és felső tagozatán folyó nevelő-oktató munkába, integrált általános iskolában tartottam kiscsoportos habilitációs-rehabilitációs foglalkozásokat, hospitáltam a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Tiszavasvári Tagintézményében. A gyógypedagógiai tanulmányaim mellett 2017. szeptember 1-től 2019. június 30-ig a tiszavasvári Magiszter Alapítványi Általános Iskolában dolgoztam pedagógiai asszisztensként. 2019. július 1-től dolgozom a Tiszavasvári Bölcsődben kisgyermeknevelőként. Az intézménybe ismerősként tértem vissza, hiszen a bölcsődét és a kolléganőket már ismertem az összefüggő gyakorlatról.
Szabadidőmben szívesen biciklizek, tornázok, olvasok. Igyekszem olyan programokon, eseményeken részt venni és olyan emberek társaságát keresni, amik, akik által feltöltődhetek.
- Tapasztalat: 2017 óta dolgozik a bölcsődében
- Végzettség: főiskola


Illésné Bozsik Renáta
Kisgyermeknevelő
2011-ben kezdtem el pályakezdőként dolgozni a Tiszavasvári Bölcsődében. Mindig is gyermekekkel szerettem volna foglalkozni, így pályaválasztásomat is ez motiválta. Az érettségi után felsőfokú tanulmányaimat a Nyíregyházi Főiskola csecsemő és kisgyermeknevelő szakán végeztem.
Fontos számomra, hogy a gyermekek jól érezzék magukat a bölcsődében.Mottóm: „ Minél jobban ismerjük a gyermeket, annál jobban megértjük, minél jobban értjük, annál inkább szeretjük s így annál hatékonyabban tudjuk majd nevelni.”
Ha szabadidőm engedi szívesen sétálok a természetben, vagy bekuckózva olvasok egy jó könyvet.
- Tapasztalat: 2011 óta dolgozik a bölcsődében
- Végzettség: felsőfokú szakképesítést
Alacsné Gazdag Anita
Kisgyermeknevelő
Alacsné Gazdag Anita vagyok, a Pillangó csoport egyik kisgyemeknevelője.
A Debreceni Református Kollégium és Gimnáziumban érettségiztem, majd csecsemő- és kisgyermek szakápoló szakon végeztem Budapesten, 2011-ben. A Jósa András koraszülöttosztályán dolgoztam első gyermekem megszületéséig.
Három gyermek büszke édesanyja vagyok, és a második kisfiam születése után döntöttem a váltás mellett.
2010-ben a DE GYGYK-n sikeres szakvizsgát tettem, mint csecsemő-és gyermeknevelő-gondozó. Hiszem, hogy a gyermek tisztelete, a szemléletük alakítása, nyitott személyiséggé való alakulásuk a pedagógusok és a szülők közös alkotása, céltudatos tevékenység. A nevelés folyamatában elsőrendűnek tartom, hogy az intézménybe járó gyermekek érzelmi biztonságban, szeretetben, szép élményekkel gazdagodva, minél önállóbban és boldogabban éljék meg a kisgyermekkort.
„Gyermekeinket nem megvédeni kell az élet nehézségeitől, hanem alkalmassá tenni őket azok leküzdésére.”
- Tapasztalat: 2010 óta dolgozik a bölcsődében
- Végzettség: felsőfokú szakképesítést

A Pillangó csoport mozgásban
Nézd meg a bemutatkozó videónkat a Pillangó csoportról. Találkozz a pedagógusokkal és kisgyermeknevelőkkel. Tudj meg többet a csoport pedagógiai fókuszáról, hogy mi az amire hangsúlyt helyezünk a foglalkozások alatt.
Kérdésed van?