Kisvakond csoport
Az anyanyelvi és kommunikációs nevelés
csoportról
Naponta többször egyéni beszélgetős kapcsolatot teremt a nevelő, érdeklődéssel hallgatva a gyerek otthoni élményeit, közléseit aktuális érzelmi állapotáról.
Mesét, verset és mondókát rendszeresen többször is mondhat, amikor a játékszituáció azt kínvánja, az egyes gyermek, vagy a gyermekek kisebb csoportja körében. A rendszeresen kezdeményezett mesélés során közvetíti a mesék jellegzetes szó- és kifejezés-fordulatait, ezzel bővíti a gyermek aktív és passzív szókincsét. A bábozás, dramatizálás eszközeit minden nap hozzáférhetővé teszi, hogy ez a tevékenység beépülhessen a gyermek játékába. Naponta alkalmat teremt a firkálgatástól elvezető rajzolásra, a gyermek produktumaiból kiindulva kérdésekkel finoman készteti a gyermeket a képek, firkák megnevezésére. A vizuális nevelés alkalmával az anyagok tulajdonságait szóban is megfogalmazza.
Az életkor előrehaladtával a gyermek egyéni szintjét is figyelembe véve segíti a megfelelő kifejezésmód kialakulását. Támogatja, ösztönzi a kulturált nyelvi magatartás kialakítását, mely a társadalmi felfogadást, beilleszkedést is segíti.
A tevékenységek várható eredményei:
- a gyermekben kialakul a ragaszkodás a csoporttársakhoz és a csoportban dolgozó
felnőtthöz, - képes alkalmazkodni a csoportban kialakult szokásrendszerhez,
- türelmesen meghallgatja a felnőtteket és a társait,
- az udvariassági formák betartásával kommunikál,
- konfliktushelyzetekben társaival egyezkedik,
- képes az együttérzésre,
- alkalmazkodik a játék szabályaihoz,
- a barkácsoláskor létrehozott eszközt felhasználja játéka során és a dramatizáláshoz,
konstruáló játékokból bonyolultabb alkotásokat készít, - szükségleteit érthető formában megfogalmazza,
- szókincse megfelel az elvárható életkori jellemzőknek,
- gyakorlottá válik az elemi közlekedési szabályok betartásában, felismeri a napszakokat, különbséget tesz az évszakok között, megfigyeli az évszakok és élőlények egymásra gyakorolt hatását, az általa ismert állatokat különböző szempontok szerint csoportosítja, ismeretei kibővülnek az ember munkájáról,
- a tevékenység végzése során (tanulás, játék) kitartása erősödik.
Ha további információra van szükséged, hívj fel minket vagy látogass el hozzánk.
- Fókuszban: Az anyanyelvi és kommunikációs nevelés
- Csoport létszám: 12 - 14 fő
Fedorné Gulyás Szilvia
Pedagógus
2004-ben kezdtem el dolgozni a Tiszavasvári Bölcsődében, mint kisgyermeknevelő. 2019-ben a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési karán kisgyermeknevelő BA szakon diplomát szereztem. A mindennapi életben lojálisnak, empatikusnak, toleránsnak és szociálisan érzékenynek tartom magam. Elsődleges feladatomnak tekintem segíteni a kisgyermekek harmonikus fejlődését, az aktivitás és az önállóság kialakulását, a beszédfejlődés támogatását, nyelvi-kommunikációs fejlesztési feladatok tervezését.
Tiszalökön élek a férjemmel. Két felnőtt gyermekem van, ők mar önálló életet élnek. Egy csodálatos Ír szetter gazdája vagyok, aki soha nem komolyodik meg. Szabadidőmben zumbát oktatok. Ez a fitness tele van szeretettel feledteti a gondokat, feltölt pozitív energiával.
- Tapasztalat: 2004 óta dolgozik a bölcsődében
- Végzettség: főiskola


Csikós Anett
Pedagógus
2018-tól dolgozok a Tiszavasvári Bölcsődében pedagógus munkakörben. A középsikolai tanulmányok befejezése előtt középfokú nyelvvizsgát szereztem angol nyelvből, érettségit követően a Debreceni Egyetem Természettudományi és Technológia karán végeztem, geoinformatika szakirányon.
Gyerekkoromtól kezdve különösen érdekelt az a munka, ami a bölcsődében, a kisgyermekekkel valósul meg. A családalapítás után a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési karán kisgyermeknevelő diplomát szereztem. Úgy érzem, megtaláltam a helyemet, azt a munkát végzem, amit a hivatásomnak érzek.
A gyermekekkel való kapcsolat minden nap új színt visz a munkámba, így a kicsit nehezebb időszakokon is könnyedén túljutok. A meglévő tudásomat szeretném a továbbiakban bővíteni.
Szabadidőmben a kisfiammal vagyok, játszunk, kézműveskedünk, de szívesen olvasok különböző regényeket.
- Tapasztalat: 2018 óta dolgozik az intézménybe
- Végzettség: főiskola
A Kisvakond csoport mozgásban
Nézd meg a bemutatkozó videónkat a Kisvakond csoportról. Találkozz a pedagógusokkal és kisgyermeknevelőkkel. Tudj meg többet a csoport pedagógiai fókuszáról, hogy mi az amire hangsúlyt helyezünk a foglalkozások alatt.
Kérdésed van?